Algemene Voorwaarden

Bijgewerkt op 10 augustus 2022.

 

Bestelling en betaling

 

Overeenkomst

Het doen van een aankoop op Najell.com betekent dat u akkoord gaat met deze voorwaarden en bepalingen.

Bevestiging van bestelling

Wij sturen een orderbevestiging naar het door u opgegeven emailadres zodra uw bestelling in ons systeem is geregistreerd. In de orderbevestiging vindt u alle details over uw gekochte product, prijs, facturatiegegevens en verzendingsgegevens. Als u geen orderbevestiging ontvangt, controleer dan eerst uw spam- en junkfolders voordat u contact met ons opneemt.

Als er iets mis is in de orderbevestiging, moet u onmiddellijk contact met ons opnemen via [email protected]

Prijs

Alle prijzen op de website zijn gespecificeerd in Euro (€) en inclusief BTW. Bij bestelling via Najell.com gelden de prijzen zoals vermeld op de website. De prijzen zijn exclusief betalings-, leverings- en factureringskosten en dergelijke, die kunnen worden toegevoegd en afzonderlijk worden vermeld.

In het geval van een fout in onze prijzen zullen wij u informeren en u krijgt dan de mogelijkheid om uw bestelling te annuleren of te herbevestigen tegen de juiste prijs.

Betaalmethoden

  • U kunt uw bestelling op Najell.com betalen met het volgende:
    Kaart of creditcard (wij accepteren de meeste). 
  • Factuur van Klarna (niet beschikbaar in alle landen). De factuur wordt naar het door u opgegeven emailadres gestuurd in verband met het verzenden van uw bestelling vanuit ons magazijn. Betalingstermijn is 30 dagen.

Betalingsvoorwaarden

Volgens de wet moet u 18 jaar of ouder zijn op het moment van aankoop om een kaartbetaling te doen.

Wij gebruiken betalingsdiensten van een derde partij, Klarna. Zij hebben hun eigen voorwaarden voor het gebruik en de behandeling van de persoonlijke gegevens van de koper. Deze voorwaarden zijn beschikbaar bij het kiezen van een betaalmethode.

Kortingscodes

Kortingscodes kunnen niet worden gecombineerd met andere kortingen of kortingscodes op onze website.

Verkoop/aanbiedingen

Najell behoudt zich het recht voor om de aankoop van afgeprijsde goederen te annuleren indien de voorraadbalans niet correct werd bijgewerkt en de goederen bijgevolg niet meer voorradig zijn.

Persoonlijke gegevens

Bij het afronden van een bestelling bij Najell AB, gaat u ermee akkoord dat uw gegevens worden geregistreerd. Uw informatie wordt gebruikt om uw bestelling te administreren en uit te voeren. Wij beschermen uw privacy en verzamelen niet meer informatie dan nodig is om uw bestelling te verwerken. We verkopen of geven uw informatie nooit aan derden.

Najell AB is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonlijke gegevens die u als klant aan ons hebt verstrekt. Volgens de GDPR (General Data Protection Regulation), heeft u het recht om de informatie te ontvangen die wij over u hebben geregistreerd. Als u van mening bent dat deze onjuist of irrelevant zijn, kunt u verzoeken om correctie of verwijdering uit ons klantenregister. Als u wilt dat uw gegevens worden gecorrigeerd of verwijderd, kunt u contact met ons opnemen via [email protected] De informatie die u over uzelf verstrekt, wordt alleen intern gebruikt.

 

Levertijden en kosten

 

Verzending binnen de Europese Unie (EU)

Gratis verzending voor bestellingen binnen de grenzen van de EU en Noorwegen.

Verzending buiten de Europese Unie (EU)

Voor bestellingen buiten de EU worden verzendkosten in rekening gebracht.
Als u buiten de Europese Unie woont, kan het zijn dat u invoerrechten moet betalen bij ontvangst van uw pakket. Voor specifieke BTW en belastingen in uw land kunt u contact opnemen met uw plaatselijk douanekantoor.

Levering

Wij leveren uw bestelling bij het dichtstbijzijnde postkantoor of afleverpunt normaal gesproken binnen 3-5 werkdagen in Europa. Voor bestellingen buiten Europa kan de levertijd variëren.

Bestellingen die in een weekend of op een Zweedse feestdag worden gedaan, worden de volgende werkdag verzonden. Bestellingen gemaakt in seizoenen of op feestdagen met veel aankopen kunnen er langer over doen om aan te komen vanwege een hoger aantal leveringen door de vervoerders en ligt buiten de controle van Najell.

U ontvangt een e-mail wanneer uw bestelling is verzonden en wanneer het bij u thuis zal worden afgeleverd of beschikbaar is voor afhalen bij uw lokale postkantoor.

Levering bij lokaal servicepunt of postkantoor

U ontvangt een e-mail wanneer uw bestelling ons magazijn verlaat en wanneer uw pakket kan worden afgehaald bij uw plaatselijke postkantoor.

Let er bij het afhalen op dat het pakket beschadigd is en zo ja, meld dit dan aan Najell.

Levering aan huis

U ontvangt een e-mail wanneer uw bestelling ons magazijn verlaat, waarin u uw bestelling kunt volgen en eventuele wijzigingen kunt aanbrengen.

Controleer bij het afhalen of het pakket beschadigd is en zo ja, meld dit dan aan Najell.

Niet afhalen van een pakket

Voor pakketten die niet zijn afgehaald door de klant, wordt een vergoeding van 30 € in rekening gebracht. Dit komt overeen met de kosten die het Najell AB heeft gekost om het pakje te verzenden en terug te ontvangen.

Als u van gedachten bent veranderd op het moment dat het pakket door ons is verzonden, moet u het pakket bij het afleverpunt afhalen en aan ons terugsturen. Als het pakket niet wordt afgehaald, wordt het automatisch geregistreerd als niet-afgehaald en dienovereenkomstig in rekening gebracht.

Retourneren en ruilen

 

Herroepingsrecht en retourzendingen

Uw herroepingsrecht is geldig gedurende 60 dagen, vanaf de datum waarop u uw bestelling ontvangt. Voor afgeprijsde artikelen heeft u 14 dagen retourrecht. 

Houd er rekening mee dat een niet-afgehaald pakket niet wordt beschouwd als een herroeping of retourzending.

U heeft het recht om het artikel te inspecteren, maar het moet in ongebruikte staat en in de originele verpakking worden geretourneerd.

Retourzendingen

Als u een van uw producten wilt retourneren:

  • Vul het retourformulier in dat bij uw bestelling is geleverd. Als u geen retourbon heeft ontvangen, stuur dan een e-mail naar [email protected]
  • Stuur het/de product(en) naar ons terug, samen met het retourformulier. 
  • Gratis retourneren voor EU landen, UK en Noorwegen

Je hebt het recht om het product te inspecteren, maar het moet in een ongebruikte staat en in de originele verpakking worden geretourneerd.

Alle geretourneerde artikelen dienen goed verpakt te zijn, zodat het pakket niet beschadigd raakt. U mag niets direct op de originele verpakking van het product plakken of tapen.

Houd er rekening mee dat u verantwoordelijk bent als het product verdwijnt of verslechtert tijdens de retourzending, dus zorg ervoor dat u het goed verpakt. Najell AB is niet verantwoordelijk voor verloren pakketten.

Terugbetaling

Zodra uw retourzending is verwerkt en goedgekeurd, wordt u terugbetaald op dezelfde manier als u voor het product hebt betaald. Het kan tot 7 werkdagen duren voor ons magazijn om uw retourzending te verwerken nadat deze is aangekomen bij ons magazijn. Wij zullen u uiterlijk 14 dagen nadat uw retourzending is verwerkt en goedgekeurd terugbetalen.

Op het terug te betalen bedrag behouden wij ons het recht voor om een bedrag in mindering te brengen dat overeenkomt met de waardevermindering ten opzichte van de oorspronkelijke waarde van het product wanneer het product gebruikt of beschadigd is.

Een artikel ruilen

Als u een artikel wilt ruilen, hoeft u alleen maar:

  • Maak een nieuwe bestelling op onze website voor het artikel dat u wilt omruilen.
  • Vul het retourformulier in dat u bij uw bestelling hebt ontvangen.
  • Stuur het/de product(en) naar ons terug, samen met het retourformulier. Als u het formulier niet heeft, kunt u ons mailen op [email protected]

Je hebt het recht om het product te onderzoeken, maar het moet in ongebruikte staat en in de originele verpakking worden geretourneerd.

Wij betalen u binnen 14 dagen terug nadat uw retourzending is verwerkt en goedgekeurd.

Klachten

In geval van klachten voldoen wij aan de huidige Zweedse wetgeving inzake consumentenbescherming. Zie https://www.konsumentverket.se/languages/english-engelska/ voor meer informatie.

Als u een klacht wilt indienen, moet u altijd contact met ons opnemen voordat het artikel naar ons wordt teruggestuurd. Stuur een e-mail naar [email protected] en voeg indien mogelijk foto’s bij.

Wanneer wij uw klacht hebben goedgekeurd en het product hebben ontvangen, sturen wij u een nieuw product toe, mits het op voorraad is. Als het artikel niet op voorraad is, betalen we u terug wat u voor het artikel betaald heeft en sturen we de post terug.

Claims kunnen alleen worden ingediend voor oorspronkelijke fabricagefouten, en niet voor fouten die ontstaan doordat de koper de functie van het product heeft gewijzigd.

Geschillen

In geval van een meningsverschil volgen wij de Zweedse algemene instantie voor vorderingen. Meer informatie vindt u op https://www.arn.se/om-arn/Languages/english-what-is-arn/

Reserveringen

Najell aanvaardt geen aansprakelijkheid indien producten niet op voorraad zijn, evenals eventuele beeld- en schrijffouten op de website, fouten in de productbeschrijving of technische specificatie, onjuiste prijzen of onjuiste informatie.

Najell behoudt zich het recht voor om wijzigingen aan te brengen in deze voorwaarden, zonder voorafgaande kennisgeving. Als deze voorwaarden worden gewijzigd, zullen ze beschikbaar zijn op deze website. We raden u als klant aan om op de hoogte te blijven van deze voorwaarden.

Over Najell AB

Najell AB, Kyrkogatan 9, 222 22, Lund

Bedrijfscode: 556819-7494.

Als u met ons in contact wilt komen, kunt u altijd chatten, een e-mail sturen naar [email protected], een bericht schrijven op Facebook of Instagram, of bellen naar +46 (0)46 276 91 90.