Winkelwagen
Toegevoegd aan de winkelwagen

Najell groeit winstgevend ondanks crisis babyindustrie

Wat begon als een moeilijke en ingewikkelde bedtijdroutine is nu een succesverhaal. Met haar babynestjes, draagzakken en producten voor stedelijke ouders blijft Najell winstgevend groeien. Nu trotseert het bedrijf de sombere cijfers voor de babyindustrie als geheel en breidt het zijn assortiment uit met verschillende nieuwe categorieën.

Najell werd opgericht in 2012 in Lund, Zweden, toen het echtpaar Niklas en Freja hun nichtje keer op keer in slaap probeerde te krijgen. Na vele mislukte pogingen werd het idee van een slimmer babynestje geboren, waar ouders hun slapende baby gemakkelijk in konden verplaatsen - van de kinderwagen, naar de bank, naar het bed. Vandaag de dag biedt het bedrijf verschillende categorieën voor ouders en baby's, met producten voor dragen, slapen, zwangerschap en thuis. Naast de belangrijkste markten in Zweden en Denemarken is het bedrijf aanwezig op verschillende markten over de hele wereld.

"We zijn er sinds het begin in geslaagd marktaandeel te winnen en een sterk merk op te bouwen op verschillende markten met onze populaire babynestjes en draagzakken. Nu is het tijd om onszelf verder uit te dagen en nieuwe wegen in te slaan in nieuwe categorieën." zegt Niklas Najafi Kristensen, CEO en oprichter van Najell.

Najell heeft vanaf het begin een stabiele groei gehad, met verdubbelde cijfers meerdere jaren op rij. Ondanks een duidelijke daling in zowel het aantal geboortes als de verkoopontwikkeling voor de speel- en babyindustrie, verhoogt het bedrijf zijn omzet in 2022 met meer dan 100 procent en heeft het een winstmarge van 16 procent. Het succes is grotendeels te danken aan een aanhoudende focus op het investeren in de eigen e-commerce en het produceren van nieuwe producten en productlijnen waar ouders behoefte aan hebben, aldus Niklas.

"We zijn zeer tevreden met onze financiële resultaten voor het jaar, vooral gezien het fluctuerende economische klimaat en de impact daarvan op het koopgedrag van ouders. We hebben hard gewerkt om producten te blijven ontwikkelen en ontwerpen die ouders helpen om volgens hun eigen regels te leven, en ik ben trots op wat we als team hebben bereikt." gaat Niklas verder.

"Er zijn grote plannen om verschillende categorieën voor ouders aan te bieden, waarbij de eerste categorie die binnenkort wordt uitgebracht onze voedingscollectie is. Ons doel is om slimme producten te blijven ontwikkelen en produceren die tijdloos zijn in hun functionaliteit, design en stijl. Ons mantra is dat elke ouder op zijn eigen manier zijn leven moet kunnen blijven leiden, iets wat kenmerkend is voor alles wat we doen." Niklas vult aan.

Najell is ook doorgegaan met het versterken van haar aanwezigheid in verschillende markten, en heeft verschillende plannen voor verdere uitbreiding in de komende jaren. In 2022 heeft Najell haar personeelsbestand verdubbeld en 11 mensen aangenomen op het gebied van ontwerp, marketing en verkoop. Het bedrijf is ook verschillende nieuwe partnerschappen aangegaan met retailers en distributeurs over de hele wereld.

"We kijken uit naar verdere groei en ontwikkeling in het komende jaar, en we zullen ons blijven richten op het aanbieden van innovatieve en hoogwaardige producten aan ouders over de hele wereld."  besluit Niklas.